Při naší práci bychom se neobešli bez počítače, nadhledu a Caflou. Kromě toho však na denní bázi pracujeme každý hned s několika nástroji či službami. Bez mnoha věcí bychom práci nedoručili vůbec, ve většině případů by trvala déle nebo by výstupy byly poloviční.
Analytika z mnoha úhlů pohledu
Pro měření využíváme obvykle datovou vrstvu ve spojení s Google Tag Managerem. Díky tomu jsme schopni měřit vše potřebné, navíc si můžeme nasadit velkou část měření bez potřeby vývojářů. U větších projektů je však spolupráce s vývojem nezbytná.
- Google Tag Manager pro nasazení měření
- Google Analytics pro veškeré vyhodnocení naší práce
- Google Data Studio pro rychlý přehled nad daty
Kromě toho řešíme také UX a rozvoj webů, kde nám pomáhají nástroje a rozšíření:
- Smartlook pro analýzu chování uživatelů
- Google Optimize pro A/B testování
- GTM/GA Debug pro debugování měření v GTM
U rozsáhlých projektů spolupracujeme s Digitálními architekty.
Nástroje v SEO týmu
Když zapínáme SEO u našich klientů, tak jedině od A do Z. Používáme proto různé nástroje pro přípravu analýz klíčových slov, obsahových plánů, linkbuilding, technické SEO i monitoring pozic.
- Ahrefs pro linkbuilding a analýzy konkurence
- Marketing Miner pro klíčovky, analýzy obsahu a kontroly indexace
- Collabim pro sledování pozic ve vyhledávání a evidenci vybudovaných odkazů
- Sitebulb pro technické audity a extrakci obsahu ze stránky (alternativou může být Screaming Frog)
- Google Search Console pro sledování výkonu webu, Core Web Vitals a dalších metrik
Dříve jsme pracovali s nástrojem Majestic, ale Ahrefs jsou zkrátka ve všem lepší. Výjimku tvoří část nazvaná “Pricing”.
U SEO aktivit se nám osvědčily rozšíření do Chrome:
- SEO META in 1 CLICK pro rychlý náhled na základní meta-tagy (pouze při přenačtení stránky)
- Linkclump pro vykopírování aktivních odkazů do Clipboardu
- Rychlé SEO pro efektivní přechod do konkrétní služby
- Link Redirect Trace pro sledování cesty přesměrování a jejich status kódů
- Toggle JavaScript pro deaktivaci JavaScriptu při zkoumání funkčnosti webu bez JS
- View Rendered Source pro analýzu zdrojového kódu
PPC nástroje jako denní chleba
Naši PPCčkaři na denní bázi pracují s řadou nástrojů. A zajímavé je, že ve většině se utrácí peníze. Pay-Per-Click už sice dlouho není jediný model (vlastně více řešíme optimalizaci na ROAS), ale stále platí, že bez peněz není prokliků.
- Google Ads pro správu reklam na Google
- Sklik pro správu reklam na Seznamu
- Facebook Business Manager a Správce reklam pro správu reklam na Facebooku a Instagramu
- Google Ads Editor pro efektivní realizaci a větší operace v Google Ads kampaních
- CSS programy – dobré zkušenosti máme v poslední době s Product Hero
- Mergado na práci s XML feedy bez otravování vývojářů
- RTB house a Criteo pro správu RTB kampaní (především dynamického remarketingu)
- LinkedIn Campaign Manager pro správu reklamy na LinkedIn.
Z rozšíření do prohlížeče jsou to pak například:
- Tag Assistant Legacy pro vypsání měřících skriptů na webu
- Facebook Pixel Helper pro analýzu Facebook Pixelu
A pak pracujeme s mnoha dalšími systémy, jaké je Heureka, Zboží.cz, FAVI, Biano či Modio.
Další nástroje a služby používané v našem týmu
Výčet placených i bezplatných nástrojů může být opravdu dlouhý. Napadá nás například:
- Kompletní balíček Google Workspace (Calendar, Spreadsheet, Docs, Drive apod)
- SmartEmailing, Ecomail a Mailchimp pro správu e-mailingových kampaní
- Caflou pro řízení firmy a fakturaci
- LightShot pro tvorbu printscreenů s možností sdílení na odkazu
- Adobe Photoshop, Adobe Lightroom, Adobe XD a Google Web Designer pro fotky a grafiku
- Color Picker pro výběr barvy
- Wappalyzer pro analýzu webové technologie
- Surfshark VPN pro anonymizaci naší IP
- Miniserver.cz od Blue Boardu pro hostování webů
Každý z nás pak používá ještě mnohoho aplikací pro dílčí úkony nebo další rozšíření v Chrome.
A co děláme pro zdraví?
Zakládáme si na zdravém životním stylu a také tomu odpovídajícím pracovním prostředí. Kromě polohovacích stolů, kvalitních židlí, vybavení z GoFit.cz a brýlí proti modrému světlu používáme v Digital Depu:
- Dark Night Mode
- f.lux pro omezení modrého světla
- a Tidal pro dobrou náladu v průběhu celého dne ?