Ve své práci se snažíme být maximálně efektivní – a to nejen z pohledu klientských projektů, ale také interních procesů či porad. Nemáme zázračný manuál ani tajné tipy, které svět ještě neviděl, ovšem i přesto se s vámi o pár maličkostí podělíme.
Součinnost s klienty je pro nás klíčová
Po několika letech zkušeností a spoustě debat s našimi marketingovými přáteli víme, že je potřeba úzce spolupracovat nejen u nás v agentuře, ale hlavně co se spojení agentury a klientské strany týče.
Výkon všech marketingových kanálů závisí na kooperaci všech zapojených lidí.
- SEO nelze dělat bez úprav v obsahu nebo ze strany vývoje.
- PPC se neobejdou bez pořádné analytiky a informací o produktech.
- Obsah na sociální sítě nemůže fungovat bez interních informací o zajímavých produktech nebo dobré kreativy.
- U redesignu webu je spousta marketingové práce, kterou musíme řešit hned od prvního dne – když už se začne kreslit wireframe, je obvykle na zapojení marketingu pozdě.
A tak bychom mohli pokračovat. Zkrátka a jednoduše, potřebujeme být s klientem na stejné vlně, proniknout hluboko do jeho businessu a mít vždy nejnovější/aktuální informace.
Plánování s předstihem
Na součinnost všech zapojených lidí v projektu navazuje plánování. Mnoho věcí lze odbavit s výrazným předstihem – grafika může být připravena měsíc před akcí, příspěvky na sociálních sítích mohou být naplánované klidně 14 dní a PPC se SEO se mohou ladit s půlročním (i větším) předstihem.
Dobrá komunikace podpoří výslednou kvalitu
Díky plánování se navíc předejde komunikačnímu šumu, každý z týmu má všechny potřebné podklady a práci lze rozložit tak, aby se ve stejné hodinové náročnosti vše odbavilo v co nejvyšší kvalitě. Věřte, že se špatnými vstupními informacemi nebo s nedostatečnými (či žádnými) podklady nebude nic ani rychleji, ani lépe. A to pochopitelně není efektivní.
Každodenní práce s úkoly
Úkoly v Digital Depo plánujeme v Caflou a používáme Google Calendar pro každodenní agendu, aby se na nic nezapomnělo. U některých klientů pracujeme přímo s jejich týmy v nástrojích Freelo, Asana, Trello, ClickUp nebo TeamWork. Kontinuální úkoly řešíme na bázi celého měsíce a na dílčí úkoly si dáváme dostatečně dlouhé termíny k odbavení – další výhoda plánování dopředu.
Follow-up meetingy zvládáme online
Interní standupy, a dokonce i průběžné schůzky s klienty odbavujeme v posledních měsících převážně online. Máme rádi osobní přístup, ale většina našich klientů již ví, že kvůli 10–20minutové schůzce nemusí ani jeden z nás jezdit přes celé město nebo půl republiky.
Zadávání úkolů a interní komunikace probíhá také výhradně online, díky čemuž bychom měli být připraveni i na delší remote-job klidně na druhé straně světa.
Software
Myslíme si, že vyšší efektivitě přispívá použití vhodných nástrojů a softwaru. Proto všechny dokumenty řešíme v Google ekosystému (Drive, Tabulky, Textové dokumenty).
- online dokumenty – vždy 1 aktuální verze, kompatibilita na všech zařízeních
- Caflou – efektivní řízení projektů, prioritizace úkolů, přehledná fakturace a reporting práce
- placené nástroje Ahrefs, Collabim, Marketing Miner, Photoshop – nešetříme na alternativách a nesnažíme se za každou cenu ušetřit použitím jen jednoho nástroje, když každý umí něco jiného – víme, že tyhle služby nám práci usnadní a výstupy budou lepší
Produktivitě práce přispívá také hardware, který používáme. Většina týmu využívá pro práci zařízení Apple, konkrétně MacBooky a MacMini. Nikoho do toho ovšem nenutíme, výběr je na každém z týmu.
Vybavení kanceláře
Výkonnosti při práci samotné vybavení kanceláře asi nepřidá, ale rozhodně se díky kvalitnímu vybavení cítíme lépe. Část osazenstva používá polohovací stoly, máme ergonomické židle, balanční židle nebo polštářky, brýle proti modrému světlu a nové monitory. Snažíme se udělat práci na počítači alespoň trochu zdravější, což má v dlouhodobém horizontu na výkon všech členů týmu velký vliv.
Pracovní doba
Nikoho z týmu v pracovní době neomezujeme. Pokud se někomu dělá lépe v noci, ať pracuje v noci, ranní ptáčata mohou začínat klidně ve čtyři ráno. Obecně se však držíme pracovního režimu mezi 8. a 16. hodinou. Máme volná odpoledne i víkendy.
Dříve jsme byli k dispozici běžně od čtyř ráno do noci, ale v téhle době jsme byli schopni řešit jen elementární úkoly. Od těchto časů jsme již upustili, nicméně v případě naléhavé potřeby jsme tu pro klienty nonstop.
A jaké jsou vaše tipy pro produktivnější a efektivnější práci?